Mint az a Bárány Napokról szóló korábbi blogbejegyzésekben is szerepel, a Juh- és Kecske Terméktanács és Szakmaközi Szervezet az Interovic (La Interprofesional del Ovino y Caprino de Carne) spanyol testvérszervezettel összhangban a 2018-2020 közötti időszakra európai uniós támogatási forrásokat nyert el a juh- és kecskehús népszerűsítésére és újrapozícionálására. E projekt keretében zajlott le a tavalyi év decemberében és 2019 áprilisában is két napon át a Bárány Napok néven futó kampány, melynek lényege az volt, hogy a résztvevő éttermek vendégei bárányhúsból készült ételeket kóstoljanak meg. A kampányban idén 52 étterem vett részt, melyek listáját ugyancsak a Bárány Napokról szóló korábbi blogbejegyzésben lehet megtekinteni (http://barihus.hu/barany-napok-2019-aprilis-12-13/). 

A részvétel feltételei azonban fontos kötelezettségeket tartalmaztak az éttermek számára, ugyanis az alábbiak alapján mérhettük fel, mennyiben ért célt az akció, illetve továbbra is segíti kampányunk sikeres továbbvitelét. Ezek a feltételek:

  • partneri szerződés aláírása, melyben vállalják, hogy csatlakoznak a rendezvényhez;
  • nyilatkozat adása arról, hogy hány ember járt a promóciós időszak alatt az étteremben;
  • dokumentációs célból egy fotó, melyen látszanak az arculati elemekkel ellátott kommunikációs eszközök.

Ami lényeges számunkra, az persze a második és harmadik pontok, de különösen az előbbi, hogy mennyire volt sikeres a népszerűsítési kampány.

Idén a Bárány Napok megszervezéséhez legelőször is a tavaly elért 25 éttermet kerestük meg, akik előszeretettel vettek részt ez évben is az együttműködésben. Összességében viszont 52 étterem vett részt, tehát több mint kétszer annyi partnerségi megállapodást kötöttünk a vendéglátóegységekkel az idei rendezvényre. Ebben az évben húsvét előttre szerveztük kétnapos rendezvényünket, mely ünnephez jobban lehet kötni a bárányhús fogyasztását. Az időpontválasztásnak és a tavalyi év sikerrel zárult megállapodásainak köszönhetően idén közel tízezer embert tudtunk elérni, mely csaknem duplája az előző évinek. 

Kiugró sajtóérdeklődés kísérte az eseményt 2019-ben is, akárcsak az előző év végén. Elsősorban az elektronikus média számolt be az eseményről. Köztük volt például a Ridikül, boon.hu, a Vásárhely24 vagy a Magyar Idők és a Világgazdaság online oldalai is többek között, illetve meg egyéb megyei lapok internetes változatai. A nyomtatott sajtóban a Baranya megyei Dunántúli Napló is beszámolt a kampányról, mely így számolt be a másodjára is nagy sikerre vitt eseményről.

Az idei évben egyébként a sajtómegjelenések száma meghaladta az előző évit, ami szintúgy jelzi a tavalyi kiemelt figyelmet. 

Képek az eseményről 2019-ben

A kampány összesített eredményei 2018-ban és 2019-ben

A fentiek alapján összességében az alábbi eredményeket értük el a Bárány Napok kampánnyal.

A kampányban résztvevő éttermek száma
20182019Összesen
25 db52 db77 db
Elért vendégek száma
20182019Összesen
5 500 fő10 000 fő15 500 fő
Sajtómegjelenések száma
20182019Összesen
17 db21 db38 db
Felkeresett éttermek száma
20182019Összesen
370 db231 db601 db