A Juh- és Kecske Terméktanács és Szakmaközi Szervezet az Interovic (La Interprofesional del Ovino y Caprino de Carne) spanyol testvérszervezetével konzorciumban, a 2018-2020 közötti időszakra vonatkozó Európai Uniós támogatást nyert a juh- és kecskehús fogyasztásának népszerűsítésére, valamint annak újrapozícionálására. Ennek keretében megrendezésre került a bárányhús kóstoltatási kampány is.
Csakúgy, mint a Bárány Napokat, a kóstoltatást is két évben, 2018-ban és 2019-ben megszerveztük. Idén április 12-én délután került sor a kóstoltatásra szupermarketekben és áruházakban. Ebben az évben 3 SPAR és 2 Auchan áruházban lehetett a bárányhúsból készült finomságokat megkóstolni.
Üzletek | Címe | Elérés | Időintervallum |
110 sz. SPAR szupermarket | 1011 Budapest, Batthyány tér 5-6. | 200 fő | 14-18 h |
174 sz. SPAR szupermarket | 1024 Budapest, Lövőház u. 2-6. | 200 fő | 14-18 h |
8254 sz. SPAR szupermarket | 1106 Budapest X., Kerepesi út 73. | 200 fő | 14-18 h |
Auchan Savoya áruház | 1117 Budapest Hunyadi János u. 19. | 200 fő | 16-20 h |
Auchan Budaörs áruház | 2040 Budaörs Sport u. 2 – 4. | 200 fő | 16-20 h |
A táblázatból látható, négy budapesti és egy budaörsi üzletben folyt a kóstoltatás, amellyel összesen 1000 ember kóstolta meg a bárányhúsból készült golyókat. Üzletpolitikailag fontos szempont volt, hogy a kampány a leginkább forgalmas üzletekben és időben zajlódjon le. Az üzletekben így péntekre esett a kóstoltató, a kora és késő délutáni órákra, a legnagyobb vásárlási csúccsal egy időben. Mind az öt helyszínen 200-200 bárány húsgolyós kóstolófalatot kínáltak a hoszteszek a vásárlóknak. Azonban a promócióval ennél a számnál nagyságrendekkel több ember találkozhatott, mivel óránként több százan is megfordulnak egy-egy üzletben. Becsléseink szerint mintegy 4000 főt érhetett el a promóciós kampány. A helyszínen a következő arculati elemeket helyeztük ki:
- kínáló pult,
- roll-up,
- megállító tábla,
- sajtófal,
- hoszteszeken arculatos póló.
A hoszteszeink visszajelzései alapján az emberek nem csupán megízlelték a pultra kirakott húsgolyókat, a vásárlók többsége ennél tovább is ment. A hoszteszek az alábbi tapasztalataikról számoltak be:
- ízlett a vásárlóknak a kóstolt étel,
- szívesen vennének a jövőben bárányhúst,
- sokan érdeklődtek is, hogy hol tudják beszerezni.
Láthatjuk tehát, hogy az áruházakban vásárlók túlnyomó többsége nemcsak elégedett volt, de az érdeklődését is felkeltették a finom falatok.
Néhány kép a kóstoltatásokról:
110 sz. SPAR szupermarket: 1011 Budapest, Batthyány tér 5-6.
174 sz. SPAR szupermarket: 1024 Budapest, Lövőház u. 2-6. (MAMUT Bevásárlóközpont)
8254 sz. SPAR szupermarket1106 Budapest X., Kerepesi út 73.
Auchan Savoya: 1117 Budapest Hunyadi János u. 19.
Auchan Budaörs: 2040 Budaörs Sport u. 2 – 4.
A 2018-as kóstoltató kampány
Ahogy említettük, ezt a kampányt is két évben folytattuk le, vessünk hát egy pillantást a tavalyi promócióra, hogy az ideihez képest mennyire voltunk sikeresek.
A tavalyi kóstoltatás a lényegi szempontokat tekintve nem sokban tért el az ideitől. 2018. november 23-án először helyeztük ki standjainkat A különbségek inkább az üzlettípusokban, az időpontokban voltak, illetve az elért vásárlók száma alacsonyabb volt az ideinél. Ezen a napon ugyanis körülbelül 3000 főt sikerült elérni az 5 helyszínen.
Üzletek | Címe | Elérés |
110 sz. SPAR szupermarket | 1011 Budapest, Batthyány tér 5-6. | 200 fő |
174 sz. SPAR szupermarket | 1024 Budapest, Lövőház u. 2-6. | 200 fő |
8251 sz. SPAR szupermarket | 1066 Budapest VI., Nyugati tér 1-2. | 200 fő |
8254 sz. SPAR szupermarket | 1106 Budapest X., Kerepesi út 73. | 200 fő |
8264 sz. SPAR szupermarket | 1021 Budapest, Hűvösvölgyi út 138. | 200 fő |
Üzletpolitikailag ugyanúgy jártunk el, mint az idei évben: a kiszemelt helyszínek forgalmas szupermarketek voltak, a kiszemelt pénteki, 15-18 óra közötti időpont pedig a vásárlói csúcsforgalmat jelentette.
A kampány összesített eredményei 2018-19-ben
A fentiek alapján az alábbi eredményeket sikerült elérnünk a kóstoltató kampánnyal 2018-19-ben.
Üzletek száma | ||
2018 | 2019 | Összesen |
5 db | 5 db | 10 db |
Kóstolók száma | ||
2018 | 2019 | Összesen |
1 000 fő | 1 000 fő | 2 000 fő |
Elért összes vásárlók száma | ||
2018 | 2019 | Összesen |
3 000 fő | 4 000 fő | 7 000 fő |